Test af Camping Park Albatros i Italien – Testfamilien
Flying Super kids - 1. stop

Test af Camping Park Albatros i Italien

Vores tester Jelena og familien har i samarbejde med Dansk Bilferie testet et campingophold på Camping Park Albatros i Italien.

Jelena fortæller:

Dansk Bilferie er en dansk arrangør af luksus kør-selv ferier igennem mere end 20 år. De formidler ophold på over 300 campingpladser i Europa samt mere traditionelle ferieboliger i Sydeuropa og skiferier i Østrig, Norge og Sverige. Camping Park Albatros er en stor campingplads i San Vincenzo i Toscana med forskellige telte og mobilhomes som indkvarteringsmuligheder.

Vi boede i et Premium Mobilhome Lounge Deluxe udbudt af Gustocamp med to soveværelser med hhv. dobbeltseng og to enkeltsenge samt en køjeseng, som det er muligt at leje sengelinned til, hvis man ikke ønsker at medbringe sit eget. Der var et opholdsrum med air-con, køkken, to toiletter og et brusebad samt terrasse med grill og et tv, der dog kun kunne bruges til medbragte dvd film. Det var super dejligt, at der var flere rum, så ungerne kunne sove i deres eget værelse, så de voksne kunne sidde og nyde et glas vin i opholdsrummet. Terassen nød vi også godt af.

parkalb01

Vi var på Camping Park Albatros i perioden fra d. 22. til d. 29. maj. Vi ankom udenfor det almindelige check-in tidsrum, hvor vi ringede til repræsentanterne fra Gustocamp, som tog pænt imod os trods sen ankomst. Den efterfølgende dag gik med at udforske campingpladsen og faciliteterne. Matilde på 11 år var især begejstret for klatrebanen på legepladsen og fik lokket både far og lillebror Philip på knap 5 år til at prøve den sammen med hende for 18 EUR i alt. Derudover tilbragte vi nogle timer ved det store poolkompleks fra 2007 med alt fra soppebassiner til en OL pool. Her fik vi badet og rutsjet på små, sjove vandrutsjebaner, hvor alle kunne være med.

parkalb02 parkalb03 parkalb04

Vi spiste aftensmad på pladsens restaurant Da Alfredo, hvor vi vendte tilbage adskillige gange, da personalet var venligt og maden god. Vi var især begejstrede for deres stegte kartofler og den møreste lammeret. Vi lavede dog også selv mad nogle af dagene, da supermarkedet på pladsen inkl. bager- og delikatesseafdeling havde et stort udvalg af lækre varer til rimelige priser. Køkkenet i vores mobilhome var fuldt udstyret på nær en konventionel ovn, så det var nemt at tilberede frokost ”hjemme”, hvor supermarkedet og restauranten havde siestalukket. Dog skal det nævnes, at der var en buffetrestaurant på poolpladsen, der endnu ikke var åben under vores ophold, som lod til at have en frokostbuffet, og at der var to frokoståbne barer, som havde et mindre udvalg af fastfoood- og snacktilbud.

Når vi ikke badede eller spiste på Camping Park Albatros, gik tiden med at lege på den store legeplads på pladsens midtpunkt, om det var at rutsje, gynge, spille skak med kæmpebrikker eller benytte os af WiFi, som vi savnede lidt i vores mobilhome. Vi oplevede også pladsens underholdningsshow med bl.a. maskotten Albi, som vi herhjemme kender som Alvin fra filmen Alvin og de frække jordegern. En del af underholdningsprogrammet var en multisproget konkurrence, hvor børn og voksne kunne hjælpe til og forsøge at vinde over underholdningsteamet i forskellige sjove discipliner. Det var et hit, især hos de små.

En enkelt dag gik turen til den nærliggende småstensstrand, hvor børnene nød at hoppe i bølger.

parkalb05 parkalb06 parkalb07

Vi var også på adskillige ture, da Camping Park Albatros har en fantastisk beliggenhed i Toscana. Den ene dag var vi i Pisa, som ligger ca. 1,5 times kørsel fra pladsen, og det var en stor oplevelse for alle at se det skæve tårn og gå rundt i den hyggelige, gamle by. En anden dag kørte vi ad smalle, snoede veje med fantastisk udsigt over Toscanske bjerge med vinmarker og olivenlunde til bjergbyen Siena. Den tur tog godt 3 timer men kan klares hurtigere, hvis man foretrækker motorvejen. Siena var en skøn lille by med en overdådig domkirke og Palazzo Publico, det rådhus, der inspirerede arkitekten Martin Nyrop, da han tegnede rådhuset i København. Fra Siena kørte vi videre til Firenze, hvor vi bl.a. så den imponerende domkirke Cattedrale di Santa Maria del Fiore med den genkendelige store kuppel og den berømte bro Ponte Vecchio med alle dens huse og butikker og den flotte udsigt over floden Arno. Turen hjem til campingpladsen tog knap 2 timer og var det hele værd. Vi vil klart anbefale at dele turen op og bruge en hel dag i hhv. Siena og Firenze, hvis man ellers kan undvære Camping Park Albatros i nogle dage.

parkalb08 parkalb09 parkalb10

Ligeledes kan det klart anbefales at besøge Rom, selv om byen ligger lidt over 3 timers kørsel fra campingpladsen. Vi startede vores byvandring ved Colosseum, hvorefter vi gik langs Forum Romanum til Palazzo Venezia. Herefter fortsatte vi til Trevi-fontænen og videre derfra til Pantheon og til Piazza Navona. Sidste stop på turen var fæstningen Castel Sant’ Angelo og Peterskirken og Vatikanet. Alt i alt en tur på ca. 5 km, som var lidt krævende for de små i varmen, men som klart kan anbefales, hvis man kun har en enkelt dag i Rom, bare man husker at have det sjovt og drikke rigeligt med væske.

parkalb11 parkalb12

Vores tur med Dansk Bilferie til Camping Park Albatros var en dejlig tur. Vi fik oplevet en masse, og vi fik slappet af. Alle er enige om, at det kunne være skønt at vende tilbage en dag. Dog skal det være i starten af sæsonen som nu eller i slutningen, da vi forestiller os, at det må være lidt hektisk, når først alle teltene og mobilhomes er fyldt i højsæsonen, og der er mange mennesker om de faciliteter og tilbud, der er. Vi savnede også lidt flere gratis tilbud til store børn, da vi havde en 11-årig med. Hun hyggede sig godt nok på klatrebanen, og da hun fik flettet sit hår (begge dele mod et gebyr), samt da hun shoppede i de stande, som var stillet op nogle af dagene, men hun savnede noget underholdning målrettet hendes aldersgruppe. Vi har dog hørt fra Dansk Bilferie, at der er på andre pladser, fx på Norcenni Girasole der ligger i samme område er flere tilbud til de lidt større børn.

parkalb13 parkalb14

Alle vores tests og anmeldelser på testfamilien.dk bliver bedømt ud fra følgende kriterier: Lege/nytteværdi, holdbarhed, pris og kvalitet. Vi bruger 5 ratinger, som spænder fra MEGET GOD, GOD, MIDDEL, MINDRE GOD og DÅRLIG.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD. Hvis man har mulighed for det, kan et ferieophold gøre underværker for en familie.

Holdbarhed: MEGET GOD. Sæsonen varer fra maj til og med september.

Pris: GOD. Det kostede 4188 kr. for en Premium Mobilhome Lounge Deluxe for 7 overnatninger i slutningen af maj. Det er en ganske rimelig pris for årstiden, og selv om vi kan se, at prisen for det samme mobilhome stiger til 6438 kr. for blot 5 dage ved ankomst en måned senere, får man meget værdi for pengene sammenlignet med alternative ferieformer.

Kvalitet: MEGET GOD. Campingpladsen ER en lækker campingplads med mange muligheder, og vores mobilhome var fantastisk til prisen. Desuden gør beliggenheden med de udflugtsmuligheder, der er, Camping Park Albatros til noget helt specielt.

7 kommentarer

• Hej. Hvordan var vejret da i besøgte campingpladsen i maj? var poolen varm nok til at man kunne bade. Var den opvarmet? 🙂 Tak vh

• Tine fiil ulrich

Min familie holdt sommerferie på Parc Albatros sidste sommer.
    Jeg vil klart anbefale at vælge en anden dag end lørdag som ankomstdag. Vi brugte noget nær 3 timer på at få udleveret vores nøgle, til et lækkert mobilhome.
    Mobilhomet lå centralt placeret, hvilket vi som udgangspunkt var glade for, vores børn var 2 og 6 år, mennesker det først blev aften blev vi klogere….
    Fra den ene side af mobilhomet var der høj musik fra E livescene, på den anden side var høj lyd fra underholdningsscenen og kl ca 22 startede musikken fra pladsens diskotek.. alt dette blev toppet af at der var enormt mange fulde mennesker som larmede, som sådan nogle jo gør🙈🙈
    Denne larm sluttede omkring kl 01:-((
    Næste formiddag kl 9.30, startede en ny larm.
    Nemlig underholdningsprogrammet ved den ene pool. Musikkens der var så høj at man måtte råbe til hinanden i poolen😳😳 det fortsatte til omkring kl 18:-((
    Da der var gået 5 dage valgte vi at aflevere nøglerne og drage mod en anden plads i Toscana for at nyde nogle feriedage med lidt mindre larm og uro.
    Hvis jeg nogenside skal dertil igen, så vil jeg bede om en stille plads, og så skulle bruge toget til diverse faciliteter.

• Julie

Vores familie ELSKER området omkring sienna og Firenze. Vi har været der flere gange og det er fantastisk! ☺️ Lyder fedt med en mobilehome på en lækker campingplads og det er en meget rimelig pris!

• Det lyder bare som en fantastisk skøn ferie ❤️

• Kira Sehested

Tak for input. Vi har før været på camiping i mobilehome i Italien. Og tænker at skulle afsted igen næste år. Det er jo fantastisk med børn. Mobilehome er fedt fordi man har sit eget toilet og køkken og terrasse. Fedt med input omkring ROM, der skal jeg og manden et par dage til i sommer.

• Nanna

Tak for en rigtig spændende dagbog over jeres ferie … mindes turen til Firenze i gymnasiet, hvor vi også besøgte Pisa. Må tage familien med derned en dag 🙂

• Rikke larsen

Der går lige lidt tid før, at datteren bliver rigtig får noget ud af den slags ferie, men det lyder helt klart som et sted der er værd at besøge. God test.