TEST af Camp Knuthenborg – Testfamilien
TEST af fanbog Billie Eilish

TEST af Camp Knuthenborg

Mie har sammen med familien besøgt Knuthenborg Sarafipark og deres nyhed nemlig Camp Knuthenborg.

Mie fortæller:

“Vi har været i Knuthenborg Safaripark rigtig mange gange før. Det har været en fast tradition med familie og venner i alle de (12 år), hvor vi har haft børn. Det er super hyggeligt med børn i alle aldre. Husker også tydeligt turene derned som barn, dengang man kørte med sin egen bil inde ved aberne og den spændende og lidt farlige tur inde hos tigerne.

Denne tur var anderledes, da vi ikke kun skulle være der en enkelt dag. Vi skulle nemlig bo i parken i det helt nye Camp Knuthenborg og sikke en oplevelse.

Hytterne er fordelt rundt i parken, så man enten har udsigt til Savannen eller Abeskoven og i 2021 kan man også sove med udsigt til Elefantsletten.

Du bor i et kæmpe telt med plads til 6 personer. Der er fast trægulv og køkken, badeværelse, børneafdeling, voksenafdeling, spiseafdeling og en stor flot veranda to meter over jorden, hvor du kan følge med i livet blandt alle de vilde dyr.

Vi havde bestilt linnedpakke, så vi ikke selv skulle tænke på det. Men man kan også vælge selv at tage linned og håndklæder med.

Der var gjort grundigt rent og grundet covid-19 var selv madrasserne afsprittede.

Man må komme når parken åbner kl. 10 og kan tjekke ind i teltet kl. 15. Næste dag må man også være i parken hele dagen, men skal forlade teltet imellem kl. 10-11.

Man får som overnattende gæst lov at besøge Disosaurskoven næsten helt for sig selv, hvor der kunne laves snobrød og man kunne høre fortællinger om bl.a. tigeren og røre ved knogler og skind mv.

Vi havde valgt at få grillpakke og morgenmad med i opholdet, så det stod klart i køleskabet til os, da vi kom. Virkelig smart. Der er en grill til hvert telt, så man sikkert kunne tilberede sin mad.

Aftenkaffen blev nydt på verandaen. Om natten kunne vi høre aberne “snakke” og ulvene hyle og tidligt næste morgen lå næsehornene og sov næsten lige ude foran vores telt. En virkelig fin oplevelse.

Morgenmaden blev spist med udsigt til giraffer, gazeller, zebraer og næsehorn og derefter gik turen atter rundt i parken.

Sig godmorgen til dyrene
Man kan vælge at tilkøbe en helt særlig morgenoplevelse hos dyrene! hvor man siger godmorgen til dyrene. Vi valgte at sove længe og blive i teltet. Men for de morgenfriske, så kan billetter dertil købes i forbindelse med booking af opholdet eller alternativt i Informationen på ankomstdagen. Overnattende indehavere af årskort eller familiekort kommer med på morgenoplevelsen GRATIS (op til 5 personer kan deltage på samme familiekort).

Safariparken

Der er bare noget hyggeligt over at køre rundt i sin bil og så lige skulle holde tilbage for en giraf der krydser vejen.

Man kommer helt tæt på – og hvis man er heldig får man også lov til at opleve de store flotte tigere på en runde rundt i deres skov. Man kan også vælge at sætte bilen og se dem via den store glasrude (det valgte vi ikke at gøre i år, da vi nemlig var heldige at se dem i selve skoven.)

Vi skulle selvfølgelig også lige se hvordan de tre pensionerede cirkuselefanter havde det. De havde det skønt og man kunne se at de havde fået et godt sted at være.

Det er altid et hit for ungerne, at man må klappe dyrene. Hvad enten det er geder, heste eller æsler. Lamaerne turde de ikke at klappe i frygt for at blive spyttet på.

Abeskoven er mega hyggelig – og grundet Covid-19 var der meget færre i bussen end “normalt”, hvilket gjorde at der også hele tiden var en abe der ventede på mad. Ved siden af abeskoven er der også lemur-skoven og her blev det tid til en is-pause.

Det blev lidt dårligt vejr på dag to, så vi valgte at springe Limpopoland over, som primært består af legeområder og rutchebaner for børnene og en mega fed vandlegeplads. Vi elsker at komme i Limpopoland (helst i godt vejr) og man kan faktisk få en hel dag til at gå bare der.

Læs om vores tidligere besøg her.

Alle vores tests og anmeldelser på testfamilien.dk bliver bedømt ud fra følgende kriterier: Lege/nytteværdi, holdbarhed, pris og kvalitet. Vi bruger 5 ratinger, som spænder fra MEGET GOD, GOD, MIDDEL, MINDRE GOD og DÅRLIG.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD – dejlig oplevelse for hele familien. Det var SÅ fed en oplevelse at få lov at opleve dyrene helt tæt på også om natten. Det er også helt oplagt for familietur med flere generationer.

Pris: GOD – Priserne for overnatning i Camp Knuthenborg starter på 2.200 kr. Når man tænker på hvad en overnatning på hotel koster og hvor lækkert et telt man bor i, så er det faktisk slet ikke så dyrt. Det kan måske lyde lidt pebret, men når man tænker på at det er inkl. adgang til safariparken i to dage for 6 personer, aftenoplevelse med guide samt slutrengøring, så synes jeg at du får meget for pengene.

Kvalitet: MEGET GOD – det er en supersmuk park, meget velholdt. Teltene man bor i er i luksusklassen og man sover skønt på deres bløde madrasser. Det er intet at sætte en finger på her – virkelig gennemført.