TEST af Benimar S 363 autocamper på CampOne Ajstrup Strand for Campingagenten – Testfamilien
TEST af cykelstole (for- og bagsæde) fra Urban Iki

TEST af Benimar S 363 autocamper på CampOne Ajstrup Strand for Campingagenten

To af vores testere har i sommerferien testet en Benimar S 363 autocamper på CampOne Ajstrup Strand for Campingagenten.

Vores tester Mie, hendes mand Jonas og deres to børn, Filippa på knap 6 år og Pilou på 2 år, har været afsted på Ajstrup Strand Campingplads syd for Århus i uge 28.

Mie fortæller:

“Vi har længe drømt om at prøve en ferie i en autocamper, så da vi fik mulighed for at bruge en uges sommerferie på at teste den fine Benimar aka. “Benny” var vi SÅ klar!

Turen i den helt nye vogn var ikke kun vores første bekendtskab med Autocamper-livet – det var også første gang som campister! Vi var derfor også ret spændte på hvordan det mon skulle gå, når man som vi har været vant til at tage på all inklusive charterrejser.

En kombination af det mest fantastiske sommervejr, en autocamper af højeste standard, et oppusteligt fortelt som var aldeles nemt at sætte op – og en skøn campingplads med sydlandske tilstande, gav os en helt fantastisk ferie… og nåh ja, så var der også en yderst velfungerede aircondition i vognen, som gav os en skøn nattesøvn på trods af meget høje sommertemperaturer!

Vores børn synes det var mega fedt at køre i autocamperen – det var ret vildt med et trillende hus! og så var det også smart at man lige kunne bruge køretiden på at tegne osv., da der var et bord foran passagersæderne.. Autocamperen var også virkelig stor med masser af plads, fx kunne Filippa bruge “garagen” som værelse/make-up-rum

Ugen igennem var vi egentligt mest på campingpladsen, hvor vi havde mulighed for at nyde godt af både strand, swimmingpool og fine legepladser – og fordi vejret var så fint havde vi ikke så stort et behov for at komme ud og opleve andre ting end det selve pladsen kunne tilbyde.

Vi tog dog på en enkelt dags-tur og det var virkelig nemt at komme afsted, på trods af et tilkoblet fortelt. Forteltet (som i øvrigt var SÅ nemt at sætte op, da “stængerne” blot var oppustede med luft) kunne nemt kobles til/fra markisen på vognen & kunne stå selv imens vi var på farten.

Det var virkelig hyggeligt at være på tur med hele sit “hjem” – især med små børn. På den måde var vi fri for at pakke og havde alt med os på farten. Pilou sov bland andet middagslur derinde, imens vi sad udenfor på en restaurant lige ved siden af.
Vi kørte forbi stranden og nød solens stråler, alt imens vi havde alt til rådighed i vognen. Næste år drømmer vi om at prøve en lang tur sydpå i en autocamper, uden nødvendigvis at have en slutdestination – for det behøver man jo slet ikke, når man hele tiden har sit hjem i sin baglomme!

Udover hele konceptet “autocamper” og det mobile hjem – så var den jo også bare udstyret med alt hvad man skulle bruge. Udover god indretning med masser af soveplads med genialt mørklægning i hele vognen, opbevaring og mulighed for at skifte spise/køreplads afhængig af hvad man skulle, så indeholdt vognen så meget fint service, lamper mm. fra Campingagenten, som vi brugte i ugens løb. Vi var ret imponerede over de mange fine gryder, skåle og opvaskebaljen, som kunne slåes sammen så det fyldte absolut ingenting. Pladsbesparelse kunne altså også snildt bruges hjemme hos os selv!

Derudover så havde vognen alt vi skulle bruge – lige fra køkken til soveværelse, til toilet og bad. Altså fuldstændig som et hjem. Bare i en mini – og mobil udgave. Havde vi været på et roadtrip, så havde vi klart benyttet det fine brusebad, men da vi  boede på den fine campingplads, benyttede vi os i stedet af de flotte faciliteter på pladsen. Børnene var især ret begejstrede for det fine børneområde, med brusere, toiletter & håndvaske i børnehøjde.

Toilettet i vognen brugte vi mest hvis vi blev for dovne til at gå op til service-husets toiletter, som lå meget tæt på vores plads. Vi tømte autocamperens “toilet” et par gange i løbet af ferien og det var virkelig noget vi havde frygtet som nye campister. Men det var virkelig imponerende let og slet ikke slemt. Vi er absolut ikke skræmte og er i det hele taget imponerede over hvor let og bekvemt det er blevet at være campister!

Alle vores tests og anmeldelser på testfamilien.dk bliver bedømt ud fra følgende kriterier; Lege/nytteværdi, holdbarhed, pris og kvalitet. Vi bruger fem ratings, som spænder fra MEGET GOD, GOD, MIDDEL, MINDRE GOD og DÅRLIG.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD. Hvem ville ikke elske at kunne tage sit hus med på farten? Tror de fleste børnefamilier vil ELSKE at være fri for at pakke til udflugter konstant.. Især når man kan gøre det i sådanne lækre rammer, som både vogn og campingplads har leveret!

Holdbarhed: MEGET GODAutocamperen virkede super robust og lavet af gode materialer, som kunne tåle at blive brugt.
Forteltet var også af rigtig god standard og helt vildt nemt at betjente med de oppustelige “stænger”.

Pris og kvalitet: GOD. Man får RIGTIG meget bil/hjem/ferie/nytteværdi for pengene i så fin en autocamper. Så har man en lille drøm om ferielivet på farten, så kan vi KUN anbefale det – selvom det selvfølgelig er en noget stor udgift at indkøbe så flot og ny en vogn.

Vores tester Regitze og hendes familie har og testet autocamperen Benimar s63 og boet på campingpladsen ”Ajstrup Strand” lige ved Aarhus.

Regitze fortæller:

“Vi har været en tur på Ajstrup Strand Camping, hvor vi havde rig mulighed for at teste den splinternye og fantastiske autocamper fra Benimar, som børnene og jeg startede med at hente hos Campingagenten i Nibe., hvorfra vi selv kørte den til pladsen længere sydpå.

Vi havde været lidt spændte på at skulle køre sådan et stort køretøj, der ellers sidestiles med en almindelig personbil, men heldigvis var køreegenskaberne fortrinlige og udsynet fra førersædet enestående, således at man følte sig tryg siddende bag rattet. Børnene havde på køreturen en fest bagved mig. De synes det var det fedeste at kunne sidde ved bordet og tegne imens vi kørte.

Autocamperen var dejlig nem at få ind på vores plads og der gik heller ikke lang tid, før vi havde nogle af de omkringliggende campister forbi for at høre lidt mere om den nye og spændende autocamper, vi netop var ankommet med.

Efter en lille snak med vores nye naboer var vi nået til ”testen” med i fællesskab at få sat forteltet op. Vi havde set hos andre, at det skulle være meget nemt, men vi var næsten overbeviste om, at det sikkert ikke ville være tilfældet for os. Det var det dog! Forteltet fra Kampa og helt uden stænger, som man normalt forbinder med et telt/fortelt – de var nemlig oppusteligt og blev trukket op via markisen på autocamperen i en skinne og blev derefter pustet op med en pumpe. Mega smart! Selvom vi aldrig før havde sat sådan et fortelt op, så forløb det faktisk ganske glimrende og nemt.

Vi havde fået en dejlig plads, hvor vi faktisk havde meget privatliv, da pladsen var omkredset af en hæk. Samtidig lå vi lige ved siden af poolen og tæt på legeplads og bade/køkkenfaciliteter. Det kunne ikke have været bedre.

Vi havde rigtig mange gode timer i forteltet. Vi spiste alle måltider derude og børnene brugte meget tid på at sidde derude og være kreative – f.eks. at male på sten, som vi havde fundet på stranden.

Selvom vi nød at have forteltet og den ekstra plads, det giver, så var der virkelig flot med plads i autocamperen til alt det, man kunne have brug for. Førersæderne kunne vendes, således at de sammen med et par sofaer og et bord dannede et fint spisearrangement. Derudover var der en fin og mega hyggelig hems, der havde to gode sovepladser. Længere tilbage i vognen var der køkken og i forlængelse deraf et rigtig flot bad og toilet på hver sin side af midtergangen og bag det var der en flyder af en kongeseng, der havde plads til 3 personer, hvilket også blev udnyttet, da vores børns fætre kom forbi og ubetinget ville blive og overnatte sammen med os i vognen.

Autocamperen var samtidig indrettet rigtig godt med mange skuffer og skabe, hvilket gjorde, at alle vores ting kunne sættes til side og ikke skulle stå fremme og fylde.

Pladsen på Ajstrup Strand bød også på mange gode oplevelser.

Vi har ofte badet på stranden i Ajstrup om sommeren, da vi til dagligt ikke bor langt fra campingpladsen og vi har flere gange talt om, at vi godt gad holde ferie på campingpladsen en dag. Især var deres store, glasoverdækkede opvarmede pool et kæmpe hit, da man grundet overdækningen også kunne bade uden at fryse, selv når der ikke var sommerligt vejr. Den store legeplads var også fantastisk for store og små, der gav rig mulighed for at finde nye legekammerater og så var det fedt, at man for enden af campingpladsen kunne gå ud af en låge og så stod man altså direkte på stranden.

Faciliteterne på pladsen i form af køkken og toiletter var også rigtig fine og velholdte. Der var rig mulighed for at få sig en snak med de andre campister imens man ventede på at maden blev færdig, eller når man tog opvasken. Det er i hvert fald netop det vi synes er så dejligt ved campingferie. Man kommer hinanden ved, alle er søde og imødekommende og man hjælper hinanden hvis der skulle være brug for det. I løbet af vores uge så vi hvordan alle tilbød deres hjælp, når der ankom nye, der f.eks. skulle have sat forteltet op.

Noget vi godt kunne savne på Ajstrup Strand Camping var et sted hvor vi lige kunne gå ind og få en bakke pommes frites, en hotdog eller en gammeldags isvaffel, men ingen tvivl om at vi havde nogle rigtig dejlige dage og meget gerne kommer igen.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD

Der er ingen tvivl om at campinglivet er for alle og vi i den grad er blevet vilde med den form for ferie – og især i en autocamper.

Holdbarhed/kvalitet: MEGET GOD

Vi er slet ikke i tvivl om at denne autocamper er til mange års dejlige rejser rundt i det danske land eller udlandet. Alt i den var ren luksus og i høj kvalitet, hvor der slet ikke var sparet på noget – og det samme gælder forteltet som virkede meget robust selvom det ”kun” var pustet op med luft. Vi var ikke så heldige med vejret, så det blev også testet om det kunne holde til MEGET regn – og det kunne det.

Pris. GOD

De findes i flere prisklasser, men oftest fra kr. 500.000 og opefter. Der er ingen tvivl om, at en autocamper er en investering, men helt sikkert en god én af slagsen. Tænk at man bare kan sætte sig ind i den og køre lige derhen man vil og så ovenikøbet have seng, sofa, bad og køkken med. Det må da være drømmen.