TEST af Benimar S 363 autocamper på Camp One Bøjden Strand for Campingagenten – Testfamilien
TEST af Disney prinsesser Mit lille bibliotek

TEST af Benimar S 363 autocamper på Camp One Bøjden Strand for Campingagenten

Tre af vores testere har testet en Benimar S 363 autocamper på CampOne Bøjden Strand for Campingagenten.

Vores tester Katharina har sammen med sin familie, testet campinglivet af i autocamperen Benimar S363, som er til familien på 4-5 personer.

Endnu engang skulle vi prøve campinglivet af, og denne gang i den fedeste autocamper fra Campingagenten. Vi havde plads på CampOne i Bøjden, som er en af de bedste campingpladser, vi har været på.

Vi hentede autocamperen i Nibe og tog første overnatning i Nordjylland på en campingplads ikke langt derfra for at dele turen lidt op for børnene. Her mødtes vi med to af de andre testfamilier og sikke børnene fik hygget sig sammen inden vi skulle videre. Dét er bl.a. noget af det, vi holder meget af ved campinglivet – at børnene så nemt får nye venskaber og kan løbe rundt og lege sammen på pladsen og hygge hos hinanden om det så er i telt, campingvogn eller autocamper.

Autocamperen er overraskende nem at køre i, og det var en dejlig fornemmelse at sætte sig ind i den og mærke, at nu var ferien allerede startet. Det tog os små 5 timer at køre fra Nordjylland til Fyn.

Vi ankom til CampOne Bøjden og fik hurtigt tjekket ind hos det søde personale og fundet vores plads. Vi var så heldige at få en strandplads, med den smukkeste udsigt udover vandet, hvor vi så så mange flotte solnedgange. Det var dejligt at ligge så tæt på stranden for børnene, da vi var okay heldige med vejret de fleste dage, og derfor brugte den en hel del.

Det gode ved en autocamper er, at det er et rullende hus, og derfor skulle vi blot slå forteltet op, så vi kunne få lidt ekstra kvadratmeter til spiseplads og plads til leg på gulvet. Forteltet var et Kampa Air Drive Away, som gør det nemt lige at klikke markisen af, og så kan man køre væk fra pladsen, når man f.eks. skal på tur. Forteltet skulle pumpes op med luft, og vi brugte elpumpen og indstillede den til den præcise mængde luft, som der skulle være i kanalerne, og så pustede det ellers sig selv op – nemt og uden besværlige stænger! Til sidst skulle forteltet fastgøres med pløkker, og så var vi ellers klar til camping på Fyn.

Inde i selve autocamperen er der fem sovepladser – to oppe på hemsen og tre bagerst i vognen. Forrest i vognen er der et lille sofaområde, hvor man kunne dreje de forreste stole, så vi alle fire kunne sidde omkring bordet og spille Uno, tegne eller se en lille film på iPad’en. Midterst i vognen ligger der et lille køkken med alt man har behov for til en campingferie. Det var dejligt ikke at skulle op i fælleskøkkenet, og at vi hele tiden kunne være sammen som familie. Vi gik kun op i fællesområdet, når vi skulle vaske op.

Overfor var der et okay stort køleskab med en lille fryser til. Det var så rart at kunne handle ind og have sine madvarer på køl. Og selvfølgelig også kolde øl til fodboldkampene. Vi var afsted midt i EM, så vi havde pyntet fint op med danske flag både inde og ude.

Autocamperen var ligesom delt op i to sektioner og bagerst sammen med sovepladserne, var et lille toilet og en brusekabine. Det var især rart om natten, når børnene skulle op at tisse, at vi havde toilet lige i nærheden. Vi havde det også ret varm nogle dage og nætter, så det var skønt at kunne tænde for aircondition i loftet.

Vi havde nogle dejlige dage på CampOne Bøjden og fik både brugt deres indendørs og udendørs badeland. Indendørs var der også en lille café, hvor man kunne få lidt at spise og drikke eller en is. Der var både boblebad, sauna, en rutsjebane og pool for de større børn og et lille legeplads/poolområde til de mindste børn. Bøjden campingplads har noget for børn og voksne i alle aldre. Flere forskellige legepladser, hoppepuder, indendørs legeland og et lille tog, som kører rundt på hele pladsen.

Vi tog en af aftenerne en tur i deres vandcykler og så solnedgangen ude på vandet, det var så hyggeligt

Til campinglivet hører det sig til at grille, og det gjorde vi faktisk alle dage vi var afsted. De dage vi havde rigtig godt vejr, tog vi bord og stole med ud på græsset og spiste ved vores smukke udsigt.

Efter nogle dage på Bøjden CampOne var det tid til, at Mads og Sofia skulle hjemad, da Mads skulle på arbejde. De kørte med min mor hjem, og Isabella og jeg fortsatte turen videre alene i 2 dage i autocamperen.

Vi kørte fra Fyn mod Sønderjylland, hvor vi besøgte vores venner i deres sommerhus og nød en dag med dem i Legoland. Det er noget af det fede ved en autocamper – at man blot kan køre rundt i sit rullende hjem. Da vi skulle pakke forteltet ned, væltede det ned med regn, så da vi kom til sommerhuset hjalp min veninde og hendes mand mig med at folde det hele ud, så det kunne tørre i solen, og så pakkede vi det pænt sammen igen.

Vores sidste stop i autocamperen blev i Aalborg hos familien Storm, og vi nød aftensmaden og dessert nede ved Limfjorden. Dagen efter afleverede vi igen autocamperen i Nibe, inden turen gik hjem til Sjælland igen. Sikke en skøn ferie vi havde, og campinglivet er altså bare fantastisk. Kæmpe anbefaling herfra.

Alle vores tests og anmeldelser på www.testfamilien.dk bliver bedømt ud fra følgende kriterier: Lege/nytteværdi, holdbarhed, pris og kvalitet. Vi bruger 5 ratinger, som spænder fra MEGET GOD, GOD, MIDDEL, MINDRE GOD og DÅRLIG.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD – vi elsker campinglivet, og det er altså en dejlig måde at holde ferie på med sin familie.

Holdbarhed/kvalitet: MEGET GOD – autocamperen er virkelig en lækker vogn, og man kunne mærke, at det var god kvalitet. Campingagenten havde sørget for alt service mm. Og når man vælger at investere i godt campingudstyr, så holder det også i mange mange år.

Pris: GOD – prisen er dyr for sådan en autocamper, men hvis man ved, at man kommer afsted i den flere gange om året, så er det pengene værd. Prisen var også okay dyr for strandpladsen på Bøjden, men det er trods alt også en 5 stjernet plads.

Vores tester Memet har sammen med hans børn testet en BENIMAR 363 Autocamper i samarbejde med Campingagenten.

Memet fortæller:

”Er du vimmer en vogn i total luksus med alt, hvad man har brug for til den perfekte ferie. Denne oplevelse vil hverken jeg eller mine børn glemme – det er et af de minder, der vil stå for evigt”

Jeg har i løbet af en uge været amatør campist/ førstegangs campist og fået nogle oplevelser, be- og afkræftet nogle ”fordomme”, som jeg vil prøve at beskrive i dette indlæg.

Memet vs Camping.

Jeg har aldrig tænkt tanken om at tage på campingferie. Jeg har i mit 34 årige liv heller aldrig prøvet det som barn. Det er noget, jeg slet ikke har følt mig connected til. Vi har altid valgt “SOL-STRAND-SWIMMINGPOOL” sydpå.

Da jeg fik muligheden og sagde ja, var det for at prøve at opleve noget nyt og tæmme min nysgerrighed. Hvad vil det egentlig sige at være på camping, og hvorfor vælger så mange danskere hvert år og år efter år at tage på campingferie?

Jeg troede; Camping er primitivt.

Ja, jeg havde nok en forestilling om at camping er utrolig primitivt, og det er nok en af grundene til, at jeg har valgt det fra i så mange år.

Men jeg er blevet overbevist om, at camping i autocamper er IKKE er primitivt, men faktisk ret luksus at kunne have sit hjem med over alt, og BENIMAR 363 manglede bestemt intet, Køkken, toilet, Tv med satellit, 6 sovepladser, og jeg kunne blive ved. Du er din egen ferieguide, du har friheden til at køre lige hvorhen du vil, og på nettet kan man finde så meget information om holdepladser, tømmestationer osv osv…

Jeg troede; Camping er for gamle mennesker, der ikke orker den lange flyvetur.
Der tog jeg fejl igen. Camping er for alle, og især på Campingpladsen Bøjden var der hovedsageligt børnefamilier, og faciliteterne og rammerne omkring pladsen med fantastisk svømmehal, inden- og udendørs, flere store legepladser og aktivitetsområder.

Jeg troede; At det ikke var noget for mine børn.

Det viste sig at være stik modsat: børnene elskede det, og det som betød noget for dem var friheden, friheden til at komme og gå, når de vil, få nye venner og der kun var en ramme, og det var de skulle hygge sig og have det sjovt.

På vej hjem spurgte jeg børnene, ”hvad vil I næste år, Camping eller All-inklusiv.? Og i munden på hinanden blev der sagt CAAAAMPIIIINGG!!!

Jeg er overrasket, blæst bagover, og super glad for, at jeg fik muligheden for at tage denne tur med mine børn. Det vil stå rigtig skarpt som en af de bedste ferier og minder fra deres barndom.

Vi er bestemt ikke færdig med camping. Vi kommer igen – og muligvis igen.

Nytteværdi: MEGET GOD

– Gode ferieminder og oplevelser, og så er campinglivet en ferieform, der egner sig til alle.

Holdbarhed/Kvalitet: MEGET GOD

– Autocamperen var ren luksus, og campingpladsen var der ej heller en finger at sætte på.

Pris: MEGET GOD

– Campingpladsen og den toptunede autocamper er virkelig alle pengene værd.

Vores tester Aynur har også testet Benimar Sport 363 fra Campingagenten sammen med hendes familie.

Benimar Sport 363 er navnet på autocamperen, som vi var så heldige at få lov til at teste og samtidig have vores første campingoplevelse i. Vi havde aldrig været eller tænkt på campingferie før, og så at have vores jomfrutur i denne luksusvogn har været super fedt for hele vores familie, som består af far, mor og 3 børn, på 3 og 1 år. Vi havde fået en plads på CampOne Grenen i Skagen, men grundet Covid-19 situationen og smittetallet i Skagen, som var tæt på at lukke hele sognet, var vi så heldige, at vi i sidste øjeblik fik lov til at ændre pladsen til CampOne Bøjden, nær Faaborg på sydvest Fyn.

CampOne Bøjden Strand er en 5-stjernet campingplads med den fineste beliggenhed lige ned til vandet. Pladsen er fuld af børnefaciliteter, og ungerne har nydt det hele. Der er fire legepladser samt en stor trampolin, som ungerne har nydt fuldt ud.

Udover legepladser findes der også indendørs og udendørs badeland samt legeland.

Hvis man havde fået nok af legepladser samt badeland kunne man også holde sig beskæftiget med at spille minigolf på stedet.

Herudover har de super fine servicebygninger med familierum, børneafdelinger, babyfaciliteter, spiseplads i køkkenet med kogeplader, ovn, mikroovn og stor overdækket grillterrasse.

Benimar S363 er en vogn på en totalvægt af 3500 kg. og derfor kan køres med alm. B kørekort, hvilket er super fedt selvom vognen slet ikke kan sammenlignes med en alm. bil i højde og drøjde, for STOR, det ER den.

Selv min mand Jacek, som skulle køre den, og som har 20 års erhvervserfaring fra autobranchen, havde et ambivalent forhold til at køre sådan, som han selv udtrykte det, “en kæmpe luksusslæde”. Den har 5 sikkerhedsseler, så efter trafikreglerne må man transportere 5 personer, men sovepladser er en anden sag.

I alkoven over førerkabinen kunne der snildt ligge 2-3 voksne. Det samme gælder for sovepladsen bagerst i vognen, og dertil kunne spisepladsen laves om til en soveplads, hvilket vi ikke fik prøvet af, da behovet ikke opstod. Milas på 3 tog hurtigt patent på at sove i alkoven, og så kunne jeg, min mand og tvillingerne sove sammen i sengen bagerst i vognen.

Det gav os dog en mindre udfordring, da sengen er i ca. 1 meters højde, og med 2 små børn på 1 år, så Jacek og jeg skulle ligge strategisk rigtigt, så de små ikke kom til at trille ud og ned midt om natten.

Autocamperen er super rummelig indvendigt med alt den opbevaringsplads i form af skuffer og skabe, man kunne ønske sig.

Bagagerummet – eller som den kaldes ”garagen” – er virkelig en mini garage, med plads til alt ekstraudstyr fra Campingagenten, selvoppusteligt fortelt, borde og stole, grill med tilbehør, presenning og gulvmåtte, tøj tørrestativ mm. dertil kom vores egne ting, bl.a. kufferter, køleboks og 2 klapvogne, en dobbelt til tvillingerne samt en til Milas, og da vi havde færdigpakket, var der stadig plads til mere.

En super feature i garagen var LED lys, så at hente noget i den om aften var intet problem. Indretning indvendigt i autocamperen er meget praktisk tænkt. Der er toilet med separat brusekabine, køkken med en stort køleskab med en mindre fryser, gaskomfur, håndvask og alt den opbevaringsplads til elkedel, service, kopper, tallerkener, pander og gryder, man kunne tænke, og alt dette var fyldt op af Campingagenten, så vi absolut ikke manglede noget.

Spisepladsen var med folde-ud bord, så det kunne gøres dobbelt så stort, 3 pladser i sofaen og fører- og passagersæde, som kunne drejes rundt, så kunne alle komme til at spise behageligt.

Vores familiesituation gjorde, at vi spiste i fortelt grundet behovet af baby højstole til vores mindste. 3 ovenlysvinduer, 2 mindre over alkoven og dobbeltsengen bagerst, samt 1 stort placeret midt i camperen kombineret med vinduer hele vejen rundt i camperen, gav en naturligt lys i kabinen om dagen, og med indbygget myggenet og mørklægningsgardiner i alle vinduer, var det ikke noget problem at putte børnene inden solen var gået ned.

Udover at der var plads til bord, stole samt højstole til Ella og Noah, fik vi også plads til et lille hygge/lege hjørne til børnene i forteltet.

Af andet ekstra udstyr kan nævnes markise, som fuldt ud strakt med støtte fødder dækker 10-15 kvm., cykelstativ, solceller på taget, TV og wi-fi og med et Apple-tv hjemmefra, havde Milas adgang til hele tv-pakken som derhjemme.

Det har været super nemt at lave morgenmad samt aftensmad, selvom køkkenet er noget mindre end det, man er vant til derhjemme. Der blev også grillet end del, da campingagenten havde lagt en O-grill gasgrill med i autocamperen. Vi spiste alle vores måltider i forteltet.

Vi benyttede dog fælleshuset til at vaske op i, da det lå få meter væk fra vores plads.

Forteltet var virkelig nemt at slå op, fast monteret til markisen. De 3 første pløkker sat i jorden og ellers sætte el luftpumpen til og wupti 10 min. senere, har du et telt på siden af camperen, som bare skal pløkkes i jorden. Alt i alt en halv times arbejde for en campingamatør som min mand.

Fastmonteringen af teltet til markisen gjorde, at det vitterligt tog under 5 min. at fri- og fastgøre autocamperen til det. Hvilket giver en kæmpe frihed og mobilitet til at opleve andre ting i nærområdet end campingpladsen, og det udnyttede vi til 3 dagsture til Egeskov Slot, Odense Zoo og på indkøb og frokost under markisen i Faaborg.

Alt i alt havde vi en super campingoplevelse, selvom vi blev udfordret med at køre fast i mudder den første dag på campingpladsen, at der var flere faldgrupper for tvillingerne, hvor de kunne komme til skade, og at man er tæt sammen på mindre plads, end man er vant til, så er vi ikke skræmt og vil helt sikkert prøve campinglivet igen, når børnene er lidt større.

Vores vurdering bliver:

Nytteværdi:   MEGET GOD – Benimar S363 er som et kompakt lille sommerhus på hjul, hvilket giver næsten uendelige muligheder for at skabe ferieminder og oplevelser sammen som familie. Dertil kan det nævnes, at den kan bruges året rundt og verden rundt grundet dens fyr, som kan opvarme kabinen selv i det kolde arktiske klima.

Holdbarhed/kvalitet: MEGET GOD – Som min mand udtrykte det, er autocamperen bare en luksusslæde. Komforten er i top, og det er simpelthen bare en super lækker vogn.

Pris: MEGET GOD – Med en startpris på ca. 750.000 kr. er det ikke den billigste autocamper på markedet, men heller ikke den dyreste. Læg dertil ekstra udstyr kan prisen nemt ramme omkring 1 million. Det kan lyde af en stor investering, men sammenlignet med sommerhus priser, så får du her et sommerhus på hjul, som du kan flytte rundt fra sted til sted, hver gang du er på ferie, og den frihed er svær at prissætte.