TEST af GRIFFEN SPA HOTEL i Rønne – Testfamilien
BESØG på GREEN SOLUTION HOUSE og TEST af RESTAURANT GSH

TEST af GRIFFEN SPA HOTEL i Rønne

Annonce

Mie I, Mie V, Trine og Nanna har været på en weekendtur på Bornholm – nærmere betegnet GRIFFEN SPA HOTEL. De har testet et “SPA OG BOBLER” ophold.

VÆRELSERNE

Tilbuddet inkluderer en overnatning i et af de smukke dobbeltværelser med imponerende havudsigt eller med udsigt over Rønnes gamle bydel.

Hotellet er centralt placeret mellem havet, havnen og Rønne centrum. Det blev totalrenoveret i 2017-2018 og fremstår derfor lyst og indbydende.

Mie I fortæller:

“Det var et super lækkert og lyst værelse, med en god seng og smuk udsigt. Vi gik faktisk i seng allerede omkring kl. 22 begge dage, da vi var trætte efter nogle lange dage med spa og oplevelser på Bornholm. Det var dog virkelig skønt at kunne trække stikket fra den travle hverdag med unger, familie, daglige pligter og fuldtidsjob. Det bør man helt klart gøre noget oftere.”

DEN BORNHOLMSTE DIAMANTSPA

Der er lagt vægt på forkælelse i Den Bornholmske Diamantspa, hvor der serveres et glas bobler ved ankomst.

I spaen er der ingen ure, ingen hastende mails og ingen bimlende telefoner. (Vi fik lov til at tage billeder til anmeldelsen – ellers er dette strengt forbudt).

En verden af afslapning, velvære og ro.

Sauna

Iskolde bade

Varme spabade

Salt spabade

Varmtvandspool

Alt er designet for at give kroppen afslapning og forbedre dit kredsløb.

I tilknytning til SPAen findes fine omklædningsfaciliteter med skønne produkter, som man gratis kan anvende. Derudover er morgenkåber, håndklæder og badetøfler inkluderet.

Entreen til Den Bornholmske Diamantspa er gratis, når du bor på Griffen Spa Hotel. Bemærk, at du man være mindst 16 år for at kunne få adgang til Den Bornholmske Diamantspa.

ALEA WELLNESS
Du har mulighed for at tilkøbe behandlinger i hotellets wellnessafdeling.

Vi fik alle 4 en behandling.

Tjek Alea Wellness for at se mere om behandlinger, priser, produkter og for bestilling.

Nanna og Trine fik 1 times ansigtsbehandling en såkaldt japansk skønhedsbehandling. De blev mødt af Pierre- Luigi, som var meget sød, rar og blid.

Omgivelserne er rolige med afslappende musik.

Trine fortæller:

“Vi fik en blid ansigtsmassage efterfulgt af forskellige lag af exfoliering, olie, serum, maske og creme. Imens ansigtsmasken trak, fik vi masseret vores fødder og fodled. Det var en rigtig god oplevelse og stilheden var til at tage og føle på. Man havde virkelig mulighed for at finde sin indre ro og komme helt ned i zen.”

G’S KØKKEN

Om aftenen blev der serveret en overdådig 3-retters-aftensmenu. Der er virkelig en skøn panoramaudsigt med udsigt over havet.

Menuen bestod af laks til forret, kalvemørbrad til hovedret og syltet pære med is til dessert. God sammensat menu, som faldt i alle smag.

MORGENBUFFET

I hotellets hyggeligt indrettede restaurant tilbydes en lækker morgenmadsbuffet. Her er der noget for enhver smag; yoghurt med forskelligt drys og nødder, frisk frugt og grønt, brød og pålæg, æg og bacon diverse wienerbrød og pandekager samt økologisk juice, kaffe og te.
Morgenmadsbuffeten er åben allerede fra klokken 7 og frem til kl. 10, så der er rig mulighed for at få tanket op inden en tur i spaen eller en rundtur på øen.

OPLEVELSER PÅ BORNHOLM

Det meste af lørdagen blev brugt på seværdigheder på Bornholm. Øen er ikke større, end at det max tager 30 min til hver ende af øen. Vi tog ruten sydøst med første stop ved Bornholms sydligste punkt; Dueodde. Vi mødte en flot hvid sandstrand, på trods af årstiden. Kæmpe sandbakker og masser af træer og leg til de små ( og store) Vi var heldige med vejret hele dagen igennem. Det var koldt, men med sol og virkelig flot vejr.

Turen herfra gik forbi Snogebæk videre til Nexø, hvor vi fandt et par små hyggelige butikker og lagde vejen forbi både kunst, keramik og tøjbutikker.
Vi havde allerede besluttet os for, at vi ville spise frokost i Svaneke. Det er en lidt større by og det kunne også tydeligt mørkes. Bornholm er jo klart mest besøgt om sommeren, men der var faktisk en del liv trods det. Flere små butikker holdte åben og vi nåede således både Svaneke Chokoladeri, Karamelleriet, Pernille Bülow glaspusteri og naturligvis lidt lakrids hos Johan Bülow. Vi afsluttede vores visit i Svaneke med en lækkert smørrebrødsfrokost på Svaneke Bryghus samt en lille øl.
Vi kørte videre nordpå mod Allinge- Sandvig, men gjorde holdt ved Helligdomsklipperne og klatrede rundt i “Den sorte gryde”. Der blev vi vist alle enige om, at Bornholm er noget helt særligt.
Vi havde fået en del tips fra Testfamiliens læsere samt fra Hotel Griffen selv, og Opalsøen gik igen. Vi arbejdede lidt imod tiden ift. solnedgang, så vi nåede desværre ikke ag klatre helt op og se den oppefra. Det har vi til gode.
Inden turen gik tilbage mod Rønne og endnu en tur i spa’en på hotel Griffen, nåede vi at besøge Hammershus. Selvom vi alle har været der før, er det lige fascinerende hver gang.

REJSEN HEROP

Vi fløj herop med DAT og det kunne virkelig ikke være nemmere. Normal flyvetid er ca. 40 min. fra København til Rønne – men turen herop tog kun 27 min.

BILLEJE

De fleste, der har prøvet at leje en bil på ferien ved, at man altid lige skal sætte til ekstra tid af til afhentning og aflevering af bilen. Derfor var vi virkelig overraskede over, hvor nemt det gik med vores lejebil fra Europecar.

Deres kontor ligger lige ved udgangen til lufthavnen, så der er ikke noget med, at vade rundt for at finde dem. Det tog ikke meget mere end 5 min. At få styr på papir arbejdet og så holdte bilen ikke mere end 100 meter væk.
Det var virkelig nemt. 15 min efter vi landede sad vi i bilen og var på vej til hotellet.
GREEN SOLUTION HOUSE
Da vi ankom besøgte vi også GRIFFENS søsterhotel GREEN SOLUTION HOUSE. Dette har vi lavet et særskilt indlæg om lige her.

Vi er alle enige om, at det har været en fantastisk oplevelse og vi glæder os til at komme igen. Næste gang måske med vores familier også.

Alle vores tests og anmeldelser på testfamilien.dk bliver bedømt ud fra følgende kriterier: Lege/nytteværdi, holdbarhed, pris og kvalitet. Vi bruger 5 ratinger, som spænder fra MEGET GOD, GOD, MIDDEL, MINDRE GOD og DÅRLIG.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD – Det kan virkelig anbefales, at trække stikket fra den travle hverdag og tillade sig selv, at komme helt ned i gear. Udover det er venindehygge bare super skønt og det bør man absolut gøre noget oftere.

Pris: GOD – Totalpris for 2 personer • Dobbeltværelse m/havudsigt: 2.195,- Ekstra nat kan tilkøbes for 1.200,- inkl. morgenbuffet • Dobbeltværelse m/byudsigt: 1.995,- Ekstra nat kan tilkøbes for 1.000,- inkl. morgenbuffet.

Det er muligt at flyve fra København til Bornholm fra 333 kr.

Det er faktisk en rigtig god pris, når der også er adgang til spa, 3 retters menus samt morgenbuffet med i prisen.

Kvalitet: GOD – Hele oplevelsen bærer præg af en god kvalitet.  Hotellet er flot og nyrenoveret. Spaen er lækker og indbydende og har alt hvad en moderne spa skal have – men stadig med en stemning, som gør at det ikke bliver for luksuriøst, så man samtidigt rigtig kan slappe af i opgivelserne.