TEST af Autocamper Randger R 560 4×4 – Testfamilien
TEST af MIIEGO move 35i PRO

TEST af Autocamper Randger R 560 4×4

Vores tester Katrine har sammen med sin søn Elliot Vergilius på 7 år testet entestet en autocamper Randger R560 i samarbejde med Camping Agenten.

Jeg er opvokset med campingferie, men det har altid været med telt. Elliot og jeg har også tidligere været på campingferie og sidste år fik vi lov at prøve autocamperlivet for første gang. Der var det i en stor model, hvor vi havde bedstemor med, mens vi i år skulle afsted på egen hånd.

Elliot og jeg har begge virkelig glædet os og været så spændte på denne tur, hvor det bare var os to alene. Campinglivet er absolut ikke nyt for mig, men selvom jeg prøvede autocamper sidste år, er det forholdsvis nyt at skulle finde ud af, hvordan man camperer med en autocamper, samt hvordan man finder overnatninger, tømning af toilet mm. Denne sommer fik vi muligheden igen med at prøve kræfter med autocamperlivet, men jeg håber absolut ikke det vores sidste.

Med bilen pakket drog vi afsted fra Falster mod Nibe, hvor vi skulle hente autocamperen. Efter en hurtig gennemgang af autocamperen trillede vi afsted. Man skal lige vænne sig til at køre den, men det gør man overraskende hurtigt.

Vi startede med at køre til Blokhus for at overnatte på stranden. Det er ikke alle steder, det er tilladt, men der er skilte på Blokhus Strand, der viser hvor man godt må overnatte.

Derefter fandt vi med appen Pintrip ud af, hvor vi ville overnatte. Det er supernemt, og man kan slå op i enten bog eller app og se, hvor der er overnatningsmuligheder, samtidig kan du se om, der er mulighed for strøm, bad mm. Der står ligeledes også om, de vil kontaktes inden eller man bare skal dukke op.

Randgar R 560 4×4 har solcelle på taget, hvilket gør, at du ikke behøver være nervøs for strøm. Vi kørte rundt hele ugen uden at behøve at skulle tilslutte strøm.

Efter Blokhus ville vi gerne længere mod vest og ville også gerne opleve Mors og en tur til Livø. Jeg havde hjemmefra allerede set et par steder på Pintrip med gode overnatningsmuligheder. Heldigvis giver både autocamperlivet og Pintrip dig muligheden for at ændre kurs og være spontan.

Autocamperen er fyldt med udstyr, der er god siddeplads og gode muligheder for opbevaring, der er en stor ”garage”, hvor du kan have en masse. Camping Agenten havde sørget for en masse lækkert service samt borde og stole fra Crespo. Der manglede ingenting.

Efter at have haft første overnatning ved Blokhus, kørte vi til Fårup Sommerland, og efter en dejlig, men lang dag skulle vi finde overnatning. Det sted jeg havde udset, var der ikke plads, men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Vi tog endnu en overnatning i Blokhus.

Den beslutning var vi glade for, da vi vågnede op til en blå himmel og solskin. Så inden turen gik videre, måtte vi en tur i Vesterhavet.

Derefter kørte vi til Hanstholm, hvor vi så ”Batteri 1”. Herefter kørte vi til Klitmøller og gik en dejlig tur. Herefter kørte vi til vores overnatningssted. Det var en hjortefarm.

Det var virkelig nogle gode Pintrip værter, som var yderst gæstfrie. Her fik vi lov at fodre hjortene og klappe deres meget kælne schæferhund.

Næste morgen spurgte værterne om vores videre færd, og jeg sagde vi ville til Lovbjerg Fyr. De spurgte om vi vidste, at der lå en af Thomas Dambos trolde lige rundt om hjørnet. Det var jeg ikke klar over, men der måtte vi forbi.

Fjerde dagen gik derfor først en tur til Ask fra Ashøj og videre til Lovbjerg Fyr. Herefter tog vi turen til Mors og overnattede hos en Pintripvært med en smuk udsigt over Limfjorden.

Alle de steder vi har overnattet, har man skulle kontakte dem først. Det har givet mig en tryghed ved at vide, at der var plads, og man ikke kørte forgæves.

Femte dagen kørte vi til Højriis Slot, hvor vi skulle på mysterium. Egentlig var planen, at det ville tage et par timer, men Elliot var så begejstret, at vi bruge hele dagen der. Så vi nåede ikke sidste færge fra Mors og tog derfor en overnatning mere hos en anden Pintripvært.

Sjette dag tog vi fra Nordmors med færgen. Inden vi kørte ombord, var der mulighed for at tømme spildevand og toilet. Det er helt klart en af de ting, som jeg havde frygtet mest, men det er overraskende let. Efter en sejltur på seks minutter var vi på fastlandet igen og drog mod færgen til Livø. Livø er en bilfri ø, så autocamperen blev parkeret, og vi nød en dag på Livø.

En aflyst færge samt en del vind og regn senere kom vi tilbage til autocamperen. Her havde vi besluttet at køre til en campingplads lige i nærheden og tage de sidste to overnatninger der.

Den syvende dag vågnede vi op til solskin ellers havde ugen mest af alt stået på regn. Vi havde begge to nydt at køre rundt hver dag, men var også tiltrængt til en dag, hvor vi vidste, at vi bare skulle slappe af på campingpladsen.

Elliot var hurtigt på legepladsen og fandt nye venner, imens kunne jeg slappe af udenfor autocamperen i de lækre stole fra Crespo. Dagen bød også på en tur i poolen, en gåtur til stranden med udsigt både til Fur og Livø.

Camping er virkelig en perfekt måde at rejse på, når man har børn. Selv kan jeg huske, at jeg elskede det som barn, så det kommer ikke bag på mig, at Elliot også elsker det. Camping med autocamper er virkelig en fed måde, og jeg synes, at det er fedt at kombinere med overnatninger med Pintrip, hvor man overnatter og er hurtigt videre til næste destination og så med en campingplads, hvor du har mere tid til også bare at slappe helt af.

Både Elliot og jeg har nydt ferien fra det sekund vi satte os ind i autocamperen. Vi har virkelig oplevet en hel masse og prøvet nye ting. Ikke mindst har det været tid, plads og ro til mere nærvær, og der er blevet spillet, hygget og grinet en hel masse i autocamperen.

Når man er på ferie i Danmark, er det aldrig til at vide, hvordan vejret bliver, vi havde regn, overskyet og blæst, men det skulle ikke slå os ud, og på trods af vejret har vi haft en fantastisk ferie, som både bød på ture, nye oplevelser, hygge på campingpladsen og i autocamperen.

Det er bare en helt særlig måde at rejse på med en anden atmosfære.

Autocamperen er ikke blot et sted, vi har brugt til at transportere os fra A til B, men en base, som dannede grundlag for en masse hygge, fordybelse, kvalitetstid, leg, grin, nærvær mm.

Det har været en helt igennem fantastisk ferie, og både Elliot og jeg er meget taknemmelige for, at vi har fået lov at teste denne skønne autocamper

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD – Der er tid til fordybelse og nærvær på en helt anden måde en i dagligdagen. Campinglivet byder på en helt særlig atmosfære. Autocamper giver mulighed for unikke og spontane oplevelser.

Holdbarhed: MEGET GOD – Det er en virkelig god måde at holde ferie på. Campinglivet er noget helt særligt, og med en autocamper har du en virkelig fantastisk måde at holde ferie på for hele familien.

Pris: MEGET GOD – Autocampere er en dyr engangspost, men derefter har du mulighed for at holde ferie på en billigere og virkelig hyggelig og nærværende måde.

Kvalitet: MEGET GOD – Autocamperen er virkelig i høj kvalitet. Der er fyldt med ekstraudstyr, der er meget opbevaringsplads, samt stort toilet og bad, sovepladser og siddepladser, som er med til at give mulighed for at have en god base på sin ferie.