TEST af Benimar autocamper i samarbejde med Campingagenten (del 2) – Testfamilien
TEST af Halloween på Kragerup (fra uge 41-43, 2022)

TEST af Benimar autocamper i samarbejde med Campingagenten (del 2)

Flere af vores faste testfamilier har henover sommeren testet en Benimar Autocamper for Camping Agenten. Her kommer deres udtalelser:

Vores tester Kristina har sammen med sin familie (kæresten Max og deres 2 børn på 11 mdr. og 5 år) testet en Benimar autocamper fra Camping Agenten samt et Pintrip-medlemskab.

Kristina fortæller:

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg aldrig har set mig selv som “camping-typen”. I virkeligheden er det nok mest fordi, jeg aldrig rigtig har prøvet det, og derfor har haft en masse fordomme om, hvordan det er. Og jeg havde i hvert fald SLET IKKE set det som en mulighed med et lille blebarn, hvor man skal have adgang til f.eks. vand nærmest hele tiden.

Max har på den anden side været vant til campingferie som barn og har gode oplevelser med det.

Og hold da op, hvor er alle mine fordomme bare blevet gjort helt til skamme! Autocamperen var jo nærmest som en lille lejlighed på hjul, og der er virkelig alt, hvad man skal bruge. Både køkken med køleskab/frys, håndvask og gasblus, badeværelse med toilet og bruser, spiseplads og sengepladser til 5 personer.

Derudover skal også tilføjes, at der var bl.a. tv/internet, aircondition og diverse andre produkter som havemøbler og et mega smart “pop-op”-telt.

Vi havde besluttet os for, at vi ville køre autocamperen til et nyt sted hver dag for at få så meget autocamper-oplevelse som muligt. Vi startede med at køre mod en Pintrip-vært på Sjælland, da vi havde billetter til Bonbon-land næste dag. Så havde vi ligesom også taget det længste stræk og kunne bare hygge os med at køre stille og roligt tilbage mod Nordjylland.

Pintrips app gjorde det super nemt for os på forhånd at kunne kigge efter værter, der var relevante for os, og vi kunne så tilføje dem til en favorit-liste, så vi nemt kunne finde dem igen. Vi gik som udgangspunkt efter værter, hvor de havde strøm og vand, men vi har også været steder helt ude i den vilde natur og uden disse ting, og det har også fungerer super fint.

Vi har mødt nogle søde Pintrip-værter, og de har været meget interesserede i at fortælle om deres steder samt at hjælpe os til at finde sjove aktiviteter i nærheden.

Personligt synes jeg, at det har fungeret bedst for os med de steder, hvor man ikke skulle ringe i forvejen, fordi vores rute hurtigt kunne ændre sig en lille smule.

Det var Max, der kørte autocamperen under hele turen, og han synes, at den var super nem at køre med. Selvfølgelig skal man lige vænne sig til størrelsen, men der var bakkamera og gode spejle, så det hele gik som smurt.

Desuden må man faktisk køre sådan en autocamper med et almindeligt B-kørekort, fordi den vejer under 3500 kg.

Nogle af mine favoritting ved at køre med autocamper er (især med børn), at vi har haft alting med os hele tiden. Det har været dejligt bare at kunne køre ind til siden og smøre sig en mad, hvis ungerne har haft brug for det, uden at være afhængige af at ramme et spisested.

Derudover har det været en hit for vores store pige, at hun har kunnet sidde og tegne eller lignende ved bordet, mens vi har kørt. Det gør altså køreture lidt mere overskuelige i den alder.

Vi var helt exceptionelt heldige med vejret, mens vi kørte rundt! Der kunne blive rigtig varmt i autocamperen, men jeg synes, at airconditionanlægget var meget effektiv, og selvom der var høj solskin op ad aftenen, havde vi faktisk en ok temperatur at sove i, når vi kom dertil.

Og lige som en tilføjelse, så sov begge børn utroligt godt hele ugen.

Noget andet der har været helt fantastisk er, at vi har været sammen som familie på en helt ny måde. Selvom jeg blev overrasket over rummeligheden i autocamperen, så er der jo ikke meget plads at gemme sig på, så vi lærte virkelig at acceptere og rumme hinanden på en helt ny måde, som jeg ikke ville være foruden.

Når det så er sagt, så har det været skønt for os at overnatte steder, hvor børnene har kunnet komme lidt ud og brænde krudt af. De steder hvor der har været plads til det, har vi og nydt godt af at stille Pop Stop teltet fra FMT op. Det gav lige lidt ekstra plads til at lege – især for Alva, der ikke rigtig kunne komme til at kravle en masse rundt i selve autocamperen.

Teltet krævede ikke mange minutter at sætte op eller tage ned, og derfor kunne vi nemt gøre det, selvom vi ikke var lang tid på hver plads.

Efter vi er kommet hjem, har vi snakket om, at vi sagtens kunne se os selv holde ferie i en autocamper igen. Vi kunne også sagtens forestille os, at tage på en længere tur f.eks. udenlands. Det har været en vildt positiv oplevelse, og jeg vil klart anbefale denne måde at holde ferie på.

Alle vores tests og anmeldelse på testfamilien.dk bliver bedømt ud fra følgende kriterier: lege/nytteværdi, holdbarhed, pris og kvalitet.

Vi bruger 5 ratinger, som spænder fra MEGET GOD, GOD, MIDDEL, MINDRE GOD og DÅRLIG.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi : MEGET GOD – Det der campingliv, det kan altså bare noget! Vi kom helt ned i gear og tæt på hinanden som familie og ville klart gøre det igen!

Holdbarhed : MEGET GOD – Man kan mærke, at det er en vogn, man har i mange år, og jeg har svært ved at se camping gå af mode.

Pris : GOD/MEGET GOD – Det har på en måde været svært at vurdere, for det er da en investering at købe en autocamper. Men for vores vedkommende ville det erstatte et køb af et evt. sommerhusog ovenikøbet åbner det op for at kunne tage sit “sommerhus” med til mange forskellige destinationer, så jeg synes faktisk, at prisen virker helt rimelig.

Kvalitet : MEGET GOD – Der er ingen tvivl om, at både autocamper og udstyr er af høj kvalitet. Der har ikke været problemer med noget undervejs på vores tur.

Vores tester Katrine har sammen med sin søn Elliot Vergilius på 6 år testet en autocamper fra Benimar Sport 340.

Jeg er opvokset med campingferie, men det har altid været med telt. Elliot og jeg har også tidligere været på campingferie, men vi har aldrig været afsted i autocamper. Vi inviterede bedstemor med på ferie. Derfor har Elliot, bedstemor og jeg været afsted på campingferie i det Nordjyske i en luksus autocamper.

Elliot og jeg har begge virkelig glædet os og været så spændte på denne tur. Campinglivet er absolut ikke nyt for mig, men det er nyt at skulle finde ud af, hvordan man camperer med en autocamper samt hvordan man finder overnatninger, tømmer toilet mm. Det fik vi muligheden for at prøve denne sommer, og det håber vi bestemt ikke bliver vores sidste ferie med autocamper.

Med bilen pakket drog vi afsted fra Falster mod Nibe, hvor vi skulle hente autocamperen. Efter en hurtig gennemgang af autocamperen trillede vi afsted. Man skal lige vænne sig til at køre den, men det gør man overraskende hurtigt. Den er 6,71 m lang, og du må køre den med almindelig B-kørekort.

Gennem Pintrip fandt vi ud af, hvor vi ville overnatte. Det er super nemt, og man kan slå op i enten bog eller app og se, hvor der er overnatningsmuligheder. Samtidig kan du se om, der er mulighed for strøm, bad mm. Der står ligeledes også om de vil kontaktes inden eller man bare skal dukke op.

Vi ville gerne opleve Nordjylland og havde derfor på forhånd valgt nogle faste destinationer, vi gerne ville besøge, men ville også gerne have mulighed for at kunne være spontane, som bare er lettere i autocamper og med Pintrip.

Autocamperen er fyldt med udstyr, der er god siddeplads og gode muligheder for opbevaring, der er en stor ”garage”, hvor du kan have en masse. Camping Agenten havde sørget for en masse lækkert service fra Bocamp, lamper fra FTM samt borde og stole fra Crespo. Der manglede ingenting.

Efter at have haft første overnatning tæt ved Rubjerg Knude Fyr, valgte vi at køre til Frederikshavn, hvor vi havde anden overnatning endnu engang fundet med Pintrip. Der var virkelig mange ting vi gerne ville have nået at opleve, men når man kun er afsted en uge, er det også lidt med at prioritere.

I Frederikshavn sørgede vi for at få strøm og for få tømt toilet og spildevand. Det var noget af det jeg, havde frygtet, men det var overraskende let og lugtede slet ikke lige så meget som forventet.

Tredje dagen stod på en tur til Skagen. Her besluttede vi os for at betale lidt, men så kunne man holde ude på Grenen. Igen det er den frihed man har med autocamper. Man behøver ikke at være et bestemt sted på et bestemt tidspunkt. Det er virkelig en af de ting, som jeg virkelig har nydt ved at være på ferie med autocamper. Det giver nogle andre og unikke oplevelser, at man f.eks. kan opleve en gåtur til Grenen ved solnedgang som de eneste.

Vi valgte at bruge to dage i Skagen, og derefter tog vi mod Blokhus. Endnu engang fandt vi overnatning via Pintrip. Værterne er meget forskellige, og det kan være private, et hotel mm. Vores overnatninger bød på et sted, hvor der var cafe og herberg, et hotel med holdepladser til autocampere og sidst en overnatning ved Blokhus Salt – blot nogle eksempler på de helt unikke oplevelser man kan få med Pintrip.

Tirsdag havde vi check ind på Løkken Klit Camping. Her skulle vi have tre overnatninger inden autocamperen igen skulle afleveres i Nibe.

Her slog vi et FMT telt POP Stop with tunnel op. Det er virkelig et smart telt, som her kommer til at virke som fortelt, da det havde en tunnel, der bliver sat fast i markisen, og dermed kan du gå direkte fra autocamper til teltet. Det er virkelig hurtigt at slå op. Vi nød at have lidt ekstra plads.

Løkken Klit camping er en campingplads tæt på Løkken by og strand. Du kan via en sti gå direkte ned til vandet ca. 800 m og derfra gå til byen – en tur på ca. 4 km.

Derudover byder campingpladsen på en ny og virkelig flot servicebygning med familierum, hvor der både er bad, toilet og flot køkken. Vi brugte desuden meget tid på campingpladsens legeplads, og Elliot nød også at leje en mooncar at køre rundt på.

Både Elliot og jeg var også glade for poolen, som bl.a. byder på vandrutsjebaner. Derudover nød vi alle tre, at man kunne gå ned til Vesterhavet og gik også ind til Løkken.

Camping er virkelig en perfekt måde at rejse på, når man har børn. Selv kan jeg huske, at jeg elskede det som barn, så det kommer ikke bag på mig, at Elliot også elsker det. Camping med autocamper er virkelig en fed måde, og jeg synes, at det er fedt at kombinere med overnatninger med Pintrip, hvor man overnatter og er hurtigt videre til næste destination og så med en campingplads, hvor du har mere tid til også bare at slappe helt af.

Elliot har elsket det fra vi satte os i autocamperen. Vi har oplevet en masse og prøvet nye ting. Derudover har der også været tid og plads til mere nærvær, og der blev spillet og hygget i henholdsvis autocamperen og forteltet.

Elliot var derudover virkelig god til at hjælpe med opvask, og der opstår bare nogle hyggelige stunder, når man er på campingferie.

Når man er på ferie i Danmark, er det aldrig til at vide, hvordan vejret bliver. Vi havde tørvejr de fleste dage, men meget blæst. På trods af vejret havde vi en helt fantastisk ferie, som både bød på ture, nye oplevelser og hygge på campingpladsen og i autocamperen.

Det er bare en hel særlig måde at rejse på, og der er en anden atmosfære.

Autocamperen ikke blot et sted, man brugte til at transportere os fra a til b, men en base, som dannede grundlag for en masse hygge, fordybelse, kvalitetstid, leg, grin, nærvær mm.

Det har været en helt igennem fantastisk ferie, og både Elliot og jeg er meget taknemmelige for, at vi har fået lov at teste denne skønne autocamper.

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: MEGET GOD – Der er tid til fordybelse og nærvær på en helt anden måde end i dagligdagen. Campinglivet byder på en helt særlig atmosfære. Autocamper giver mulighed for unikke og spontane oplevelser.

Holdbarhed: MEGET GOD – Det er en virkelig god måde at holde ferie på. Campinglivet er noget helt særligt, og med en autocamper har du en virkelig fantastisk måde at holde ferie på for hele familien.

Pris: MEGET GOD – Autocamper er en dyr engangspost, men derefter har du mulighed for at holde ferie på en billigere og virkelig hyggelig og nærværende måde.

Kvalitet: MEGET GOD – Autocamperen er virkelig i høj kvalitet. Der er fyldt med ekstraudstyr, der er meget opbevaringsplads, samt stort toilet og bad, sovepladser og siddepladser, som er med til at give mulighed for at have en god base på sin ferie.

Vores tester Mie, hendes mand Jonas og deres to børn, Filippa på 6 år og Pilou på 3 år, har ligesom sidste år testet ferie-livet med autocamper. De har boet i en Benimar Sport S 340 og har med stor begejstring kørt rundt i Nordjylland i 7 dage.

Mie fortæller:

Sidste år prøvede vi for første gang livet som autocampister. Vi boede på en campingplads i en uge og havde en enkelt dagstur rundt med vognen. I år ville vi prøve at køre mere rundt, og derfor tog vi kun et par dage på campingplads og kørte derefter ud i det blå.

Vores børn synes, det var mega fedt at køre i autocamperen – det var ret vildt med et trillende hus, for i år kørte vi jo i bogstaveligste forstand rundt med vores bolig. Fordelen ved en autocamper er også, at man kan bruge køretiden på at tegne osv., da der er et bord foran passagersæderne.

Da vi kun havde et par dages overnatning, der hvor vi opholdte os længst, slog vi ikke fortelt op i år. Derimod benyttede vi os af markisen ved behov for skygge, læ for duggen, der falder til aften osv. Den kan nemt rulles ud fra vognens side i løbet af “no time”!

Det var virkelig hyggeligt at være på tur med hele sit “hjem” – især med små børn. På den måde var vi fri for at pakke og havde alt med os på farten.

Vi havde et el-løbehjul med til os voksne og også løbehjul til ungerne, så det var nemt at komme lidt omkring, når vi f.eks. overnattede på en lystbådehavn. “Garagen”/bagagerummet er nemlig stort og rummeligt, så man kan have meget med.

Da vi startede ferien researchede vi Nordjylland via Pintrip, som er en autocamper-app med oversigt over mulige overnatningssteder. Den gav os en ide om, hvor vi ville køre hen – og her fandt vi blandt andet et rigtig fint sted med masser af dyr, legeplads osv. (Farm Fun).

Vi lagde dog ingen faste planer og havde således ikke en slutdestination – for det behøver man jo slet ikke, når man hele tiden har sit hjem i sin baglomme!

Udover hele konceptet “autocamper”/camping og det mobile hjem – så var den jo også bare udstyret med alt, hvad man skulle bruge. Desuden havde den en god indretning med masser af soveplads med genialt mørklægning i hele vognen, opbevaring og mulighed for at skifte spise/køreplads afhængig af, hvad man skulle, så indeholdt vognen så meget fint service, lamper mm. fra Camping Agenten, som vi brugte i ugens løb. Vi var ret imponerede over de mange fine gryder, skåle og opvaskebaljen, som kunne slåes sammen, så det fyldte absolut ingenting. Pladsbesparelse kunne altså også snildt bruges hjemme hos os selv!

Derudover så havde vognen alt, vi skulle bruge – lige fra køkken til soveværelse, til toilet og bad. Altså fuldstændig som et hjem. Bare i en mini – og mobil udgave.

Vi fik faktisk ikke benyttet bruseren i vognen, selvom vi var så meget på farten. Vi overnattede nemlig også på en lystbådehavn, hvor der var fine badefaciliteter. Da vi lå på Campingpladsen Løkken Klit Camping og Hytteby, udnyttede vi også muligheden for at kunne vaske op osv. Her var ungerne også rigtig godt underholdt, da der både var legepladser, badeland, mooncars og masser af planlagte aktiviteter for børn (dans, krea, filmaften osv).

Vi tømte autocamperens “toilet” et par gange i løbet af ferien, som måske lyder ulækkert – men det er virkelig imponerende let og slet ikke slemt. Vi er absolut ikke skræmte og er i det hele taget imponerede over, hvor let og bekvemt det er blevet at være autocampister!

I dette tilfælde bliver vurderingen:

Nytteværdi: Meget GOD. Hvem ville ikke elske at kunne tage sit hus med på farten? Tror de fleste børnefamilier ville ELSKE at være fri for at pakke til udflugter konstant – især når man kan gøre det i sådanne lækre rammer, som både vogn og campingplads har leveret!

Holdbarhed: Meget GOD. Autocamperen virkede super robust og er lavet af gode materialer, som kan tåle at blive brugt.

Pris og kvalitet: GOD. Man får RIGTIG meget bil/hjem/ferie/nytteværdi for pengene i så fin en autocamper. Så har man en lille drøm om ferielivet på farten, så kan vi KUN anbefale – selvom det selvfølgelig er en noget stor udgift at indkøbe så flot og ny en vogn.